Reklamačné podmienky

                                                                                                        Reklamačný poriadok  

                                                                 Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) 

                                                                     neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok 

  1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je  vlastníctvom spotrebiteľa. 
  2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej  podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa  poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa  v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných  podmienok. Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný,  záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle  ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 12 mesiacov a na tieto reklamácie  sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky ale postupuje sa podľa Obchodného  zákonníka. 
  3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo  priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne kupujúci alebo ním  splnomocnená osoba, v deň jeho prevzatia. 
  4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po  zistení vady. 
  5. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním: a. k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim, b. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený  v návode na používanie, 
  6. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,  chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa  návodu na používanie, 
  7. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, 
  8. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, 
  9. poškodením záručnej plomby alebo jej znehodnotením ak ju produkt obsahuje, g. neodbornou montážou alebo demontážou, ak si to vyžadujú príslušné právne  predpisy, 
  10. zásahom do produktu, ktorým sa vykonajú zmeny, ktoré kvalitatívne zlepšujú  produkt ale neboli vykonané výrobcom alebo ním poverenou osobou, napr.  pretaktovanie procesoru, 
  11. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,  všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi  alebo iným porušením záručných podmienok. 
  12. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome. 7. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho  časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už  z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť  obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby  alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha. 8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na  dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť,  aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene,  prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe  (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu  s dokladom o kúpe. https://nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf .  Reklamáciu odporúčame zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e mailu).
  13. Ak predmetom reklamácie je tovar, ktorý je napríklad pevne zabudovaný, kupujúci je  povinný poskytnúť maximálnu súčinnosť za účelom vykonania obhliadky predmetu  reklamácie predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim. 
  14. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení  reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej  doručenia predávajúcemu, najneskôr však momentom, kedy predávajúci znemožní alebo  zabráni prevzatiu predmetu reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí  sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení  reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne. 
  15. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do  3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje  zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie.  Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď,  v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie  však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej  lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu  vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový. 
  16. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie: 
  17. ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí byť odstránená  bez zbytočného odkladu, 
  18. kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo sa vada  týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým predávajúcemu nevzniknú  

neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady, 

  1. predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú  vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti, 
  2. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci  má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté  právo ma kupujúci v prípade ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci  nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád  vec riadne užívať, 
  3. ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia používaniu tovaru, má  kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. 
  4. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním  reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím  zľavy, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie, pričom  kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj potvrdenie prepravného  podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá reklamáciu.. 
  5. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote. 15. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je  potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť.  Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším  podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený. 
  6. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných  podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez  predchádzajúceho upozornenia predávajúceho. 
  7. Kontakt pre zasielanie reklamácií PxAuto s.r.o., Hliny 1412/248, 017 01 Považská  Bystrica 

 

V Považskej Bystrici, 21.10.2025